Crocodile Ranch - Reisverslag uit Haenertsburg, Zuid-Afrika van Petra Woudenberg-van der Linden - WaarBenJij.nu Crocodile Ranch - Reisverslag uit Haenertsburg, Zuid-Afrika van Petra Woudenberg-van der Linden - WaarBenJij.nu

Crocodile Ranch

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Haenertsburg

Vandaag weer een spannend dagje, naar de Crocodile Ranch! Via een mooie route door de Drakensbergen kwamen we bij Haenertsburg. Op de Ranch hadden ze 220 volwassen krokodillen. De jongens hebben ze kippenpoten gevoerd, heel spannend! (Ik mocht niet want ik gilde te hard) Daarna gekeken bij de 4 jarigen, die gefokt worden voor hun vel en vlees. En als laatste mochten we een éénjarige krokodil vasthouden. GJ ging als eerste, toen Pieter (waar hij over z'n arm heen pieste), Julia en uiteindelijk ook Daan. Ik vond het echt veeeeeel te eng, en Luuk..... Kijk zelf maar naar de foto's.
Op de terugweg in Haenertsburg gestopt. Een plaatste gesticht in 1887 ten tijde van de goudkoorts, en sindsdien niet veranderd. Er was zelfs een "Dutch Shop" met hagelslag en drop.
Via de Moegabaskloof terug gereden naar onze Lodge.
Morgen trekken we weer verder.

• 19 Juli 2014 - 18:07

Opa En Oma:

stoer van jullie met die kleine krokodillen maar nu nog zo,n grote met jullie allen opbeuren

• 20 Juli 2014 - 11:30

Oma:

Natuurlijk is het een echte, Luuk durft toch bijna alles.
    maar goed dat jullie eerst met de kano's op pad zijn geweest en daarna pas de grote krokodillen op de ranch hebben gezien. maar wel stoer om ze te voeren en ook nog vast te houden.
    groetjes maar weer

• 20 Juli 2014 - 22:48

Elly Beens-Woudenberg:

Wat een mooie en spannende avonturen maken jullie mee! Veel plezier met elkaar!

• 21 Juli 2014 - 21:12

Marianne Woudenberg:

O, wat spannend om dit allemaal mee te maken!! Heb net de foto's op facebook gezien met de neushoorns en de olifanten!!! Volgens mij is de big five nu compleet? Of misschien nog de leeuwen? We hebben jullie reisverslagen uitgedraaid en afgelopen zondag aan Oma voorgelezen, ze vond het erg leuk om jullie spannende reisverslag te horen! Jullie krijgend de hele lieve groeten! Opa was die dag thuisgebleven en we hebben het reisverslag bij hem achtergelaten, kan hij het ook lezen!
    Geniet lekker verder!!