Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Petra Woudenberg-van der Linden - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Petra Woudenberg-van der Linden - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

6.00 uur ging de wekker, 6.30 stond Robin (onze gids/chauffeur) klaar voor vertrek. Na een uurtje rijden waren we bij Orphen Gate. Nog even plassen en koffie en toen konden we het park in. Het Krugerpark is net zo groot als heel België, dus in 1 dag kan je maar een klein stuk zien. Regelmatig stoppen om mooie foto's te maken van het prachtige uitzicht en van de dieren. Er zijn enorm veel dieren hier, maar omdat het park zo groot is zie je soms hele stukken niets. Maar naast giraffen, olifanten, gnoe's, buffels, apen en verschillende soorten antilopes hebben we ook veel prachtige vogels gezien. En bij de rivier veel nijlpaarden en krokodillen. Regelmatig hebben we gestopt bij een picknick plek of restaurantje voor koffie etc. En om heel veel foto's te maken. Op het laatst zagen we nog 4 leeuwen diep verscholen in het hoge gras liggen. Heel moeilijk op de foto te krijgen helaas. Om 16.00. uur moesten we ons weer melden bij de ingang voor een "late afternoon drive" met een ranger van het krugerpark. We vertelden de ranger over de leeuwen en hij zei dat we die later nog wel zouden spotten. Helaas werd het snel donker en konden we de juiste plek niet meer terug vinden. Het was wel heel spannend zo in het donker, Julia en Pieter mochten de grote zoeklichten bedienen. Dus goed schijnen in de bosjes onder de bomen en als je "oogjes" ziet oplichten meteen STOP roepen. Ineens sprong er een hyena voor de truck, in de bosjes zagen we 2 jongen. Ook nog een enorm stekelvarken en verschillende kleine katachtigen gevonden. Helaas alleen geen luipaard!
Om 20.00 uur waren we terug bij de gate en na een uurtje waren we weer bij ons huisje. Het buitenvuur was aangestoken en alles voor een echte "braai" stond klaar in de buitenkeuken. Lekker op het terras gegeten en toen moe maar vol prachtige indrukken naar bed. Vandaag maar een dagje relaxen.

• 25 Juli 2014 - 15:16

Opa En Oma:

lange dag geweest zo te lezen, maar wel een spannende met zoveel te zien. dan is het hier maar saai, met Joep in de tuin.
    We hebben trouwens wel wild in de tuin, sinds een paar dagen zitten er 2 uilen achter in de boom
    jullie terras zag er ook gezellig uit. lekker bij het vuur.
    groeten

• 25 Juli 2014 - 15:24

Opa:

mooi de big fave op een dag in een park